Jarní svod loveckých psů

04.04.2010 18:17

V neděli jsme se účastnili svodu loveckých psů. S lehčí nervozitou jsem se dostavili s vykoupanou lehce ostříhanou Sissinkou k chovatelce a od ní jsme vyrazili spolu i s ostatními sourozenci směr Huntířov-Stará Oleška. K obrovskému potěšení se svod konal v areálu penzionu Vyhlídka, kam jsme jezdili na canisterapii ještě i s Tiffany za malou, ale těžce postiženou holčičkou Nikolkou, která byla v tento den bohužel dost nemocná. Chensee hned při výstupu z auta Nikolčin dům poznal a hnal se k němu. Sissinka běžela za ním a dalo mi to práci je odvolat, i když jindy mají hezké přivolání. Holt Nikolka je Nikolka :) Jejich reakce mne ale vůbec nevadila, ba naopak. Byla jsem šťastná, že mají Nikču rádi a nedělají canisterapii protože chci já, ale že to pro ni dělají sami ze své vůle a mají ji rádi. Takže jsme si hned dohodli s rodiči Nikolky termín další naší návštěvy. Tato návštěva je pro ně velmi namáhavá, polohují ji 97% stráveného času, protože Nikolka polohování potřebuje co nejvíce a jinou aktivitu (hry) by bohužel kvůli svému postižení ani nevnímala. Tohle mi ohromně pomohlo sundat ze sebe všechnu trému a zjistila jsem, že mi na svodu sice dost záleží, ale viděla jsem, že oni rádi dělají naše další společné aktivity (př. canisterapii). Pan rozhodčí byl opravdu zajímavý. Jistě byl i asi hodný, ale některé jeho výstřelky mi opravdu hlava nebrala. Př. nezaregistroval, že si právě prohlédl psa, ne fenu, a také to mělo i za následek měření pejsků. Naší Sissince naměřil nejdříve 59cm, což mi vyrazilo dech takovým způsobem, že jsem nemohla ani mluvit a o přeměření musela poprosit chovatelka Irča. V zápětí rozhodčí zjistil, že špatně držel metr a Sissinku přeměřil již správně na 54cm. Další jeho hodnocení považuji jen za orientační. Je totiž těžké znát standard všech plemen, co přijdou na svod. Za rozhodující ohodnocení proto považuji výsledky z výstav. I přesto Sissinka byla od pana rozhodčího pochválena za krásný tmavý nos, krásné bezchybné zuby a supr povahu a byla ohodnocena: 

Typ: typický, Zbarvení: jednobarevné, Síla kostry střední, Chrup: úplný, Skus: nůžkový, Kvalita srsti: průměrná, Povaha: klidná, Výška 54cm, Barva oka: tmavá, Ucho: normální, Čenich: normální

Po svodu jsem šli na procházku se sourozenci s páníky, maminou Arwen Famous Gold, Bárou a chovatelkou, které Sissinka moooc děkuje za supr žužlací žirafu, ze které si hned doma udělala polštářek i ostatním za dárečky k našim společným první narozeninám. 

Fotky ze svodu a procházky: sissiachensee.rajce.idnes.cz/svod_4.4.2010/